De eerste weken in Brizzie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nina Martherus - WaarBenJij.nu De eerste weken in Brizzie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nina Martherus - WaarBenJij.nu

De eerste weken in Brizzie!

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

19 Februari 2014 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Ik ben veilig aangekomen in Brisbane. Na een hele lange reis (1,5 dag), zonder slaap en een stopover in Singapore was ik dan aangekomen in Brizzie! De tijd is alweer voorbij gevlogen en ik ben hier nu twee weken. En er is al veel gebeurd.

Eerst een aantal weetjes:
- Voor uw informatie het is hier 9 uur later voor mij dan in Nederland!
- In Ozzie zijn ze super relaxed, alles op z'n tijd.
- Het is hier 30 tot 35 graden elke dag.
- Alles is hier extreem duur (boodschappen, stappen en openbaar vervoer)

De eerste week verbleef ik in een hostel 'Bunk'. Om vanuit daar opzoek te gaan naar een kamer in Brisbane. Na een week eindeloos zoeken en kamers bezoeken, heb ik toch eindelijk wat gevonden. Midden in de stad, vlakbij m'n stage en een kamertje voor mezelf. Over de kosten is niet te praten. Maar ik heb het er voor over! Verder heb ik nog drie huisgenootjes.

Adres: 30/604 Tank Street, Brisbane QLD 4000 Australia

Ondertussen heb ik de stad een beetje verkend. Brisbane is echt een grote stad vergeleken met Tilburg. Het is een mooie stad met vele suburbs. Brisbane ligt aan een rivier en niet aan de kust, daarom is er een stad strandje. Waar je kan liggen zonnen en chillen. Het is zo mooi, want aan de andere kant van de rivier is de stad. Het voelt gewoon alsof je vakantie heb en even weg bent van de realiteit :).

Toen ik aankwam in het hostel in de kamer werd ik hartelijk ontvangen door een meisje uit Ierland. Uiteindelijk heb ik heel de kamer leren kennen door beneden in een pub wat te drinken. Met een kerel uit Engeland (Dan) en een meisje uit België(Franse gedeelte, Laura) ben ik de hele week opgetrokken. De stad bekeken, kamers gezocht, stappen en nog veel meer. Ik heb ook mee gedaan aan een kroegtocht samen met Dan, was echt hilarisch en super leuk. Echt een goede manier om mensen te ontmoeten. Dan is afgelopen vrijdag terug naar Sydney gegaan, omdat hij hier geen baan kon vinden. Dit was echt jammer, want ik kon goed met hem opschieten. Nu is er alleen nog ik en Laura. Ik heb nog een ander meisje leren kennen bij de kroegentocht, die hier langer blijft uit Londen.

Ik ben sinds vorige week maandag begonnen bij m'n stage bij Sisters Inside. Ik ben nu vooral aan het oriënteren wat ik hier kan betekenen voor hun. Ik heb tot nu toe heel weinig cliënt contact en zit veel achter een bureau om programma's te ontwikkelen. Zoals een Survival support groep, waarin de vrouwen de waarden en praktische dingen van het leven leren. Zoals plannen, koken, budget en nog veel meer.

Ik moet voor hier ook een Queensland rijbewijs hebben als ik in de auto's wil rijden van het bedrijf vanwege de verzekering. Dit is mogelijk, alleen ik moet een aantal bewijsstukken hebben, zoals een paspoort, bankpasje uit Australië en het huurcontract. De laatste twee kosten veel tijd en moet ik op wachten. Een deel van het werk hier bij m'n stage is veel auto rijden en cliënten bezoeken. Hopelijk kan ik het aanstaande vrijdag aanvragen, want dan heb ik alle bewijsstukken. Ik moet er nog wel steeds aan wennen dat ze hier aan de verkeerde kant van de weg rijden!! Hier lopen ze ook links, fietsen links, autorijden links. Soms vergeet ik dat nog wel eens en loop rechts oeps!

Afgelopen weekend ben ik naar het strand geweest in de Gold Coast samen met een meisje uit Londen (Ook een Laura). Het is daar echt super mooi. Helder water en gouden stranden, kortom echt een plaatje. Vooral om een beetje te zonnen en te chillen. Ik ben nu opzoek naar een baantje voor vrijdag en zaterdag, zodat ik kan sparen om te reizen in Juli. Aankomende vrijdag ga op zoek! Wish me luck!

Liefs,
Nina

  • 19 Februari 2014 - 07:00

    Leonne:

    Hoi nina,

    Super leuk om te lezen! Geniet!

    Liefs,
    Léonne

  • 19 Februari 2014 - 08:55

    Anita:

    Er zijn altijd fijne mensen waar je ook komt met wie je kan optrekken. 'Pelan pelan' zou Oma zeggen. Lieve Nina, je komt op mooie plekken in de wereld. Succes met werken.
    Anita

  • 19 Februari 2014 - 09:00

    Lauw:

    Lieverd!!! Fijn om te lezen hoe het daar nu is!! Geniet ervan en succes met je stage!! Xxx Lauw (PS. Ik denk dat Laura gewoon een hippe naam is ;))

  • 19 Februari 2014 - 09:43

    Christ!:

    Te gek dat je het hebt doorgezet Nina! Klinkt echt helemaal te gek. Geniet van je tijd en daar en probeer nog zoveel mogelijk vh land te zien. Ik vond je blog hartstikke tof! Groetjes vanuit Kaapstad!!!

  • 19 Februari 2014 - 12:45

    Frank:

    Leuk om te lezen! Knap wat je allemaal onderneemt.
    Have fun :-)

  • 19 Februari 2014 - 15:43

    Ise:

    Klinkt goed, have fun!!

  • 20 Februari 2014 - 17:55

    Theo:

    Leuk verhaal met al je avonturen op kangoeroe-eiland. Heb je die beesten al gezien? Veel succes daar met je werk en het halen van je rijbewijs.

  • 22 Februari 2014 - 12:31

    Eric:

    gelukt met je rijbewijs?

    liefs papa

  • 23 Februari 2014 - 13:18

    Elsbeth:

    Leuk om zo te lezen over je ervaringen.
    Je komt altijd wel mensen tegen met wie je kan optrekken!
    Ik hoop dat je boek gauw aankomt.
    Liefs Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 22 April 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 9707

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 13 Augustus 2014

Australie

Landen bezocht: