Tijd gaat snel! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nina Martherus - WaarBenJij.nu Tijd gaat snel! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nina Martherus - WaarBenJij.nu

Tijd gaat snel!

Blijf op de hoogte en volg Nina

20 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Lieve lezers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Er is al weer veel tijd verstreken sinds dat ik hier ben aangekomen.

Ik ben al een tijdje bezig met stage lopen. Eigenlijk doe ik hier vrij weinig dan achter een computer zitten en mezelf te vervelen. Ik hoop dat hier snel verandering in gaat komen. Sinds vandaag mag ik dan eindelijk autorijden vanwege de verzekering en een queensland rijbewijs. Een queensland rijbewijs is was nogal een opgave om te krijgen. Ik moest kunnen bewijzen dat ik hier in Brisbane woon, mijn paspoort en twee bankpassen. 1 bankpas van NL en 1 van AU. Uiteindelijk was dat rond, moest ik ook nog een vertaling hebben van mijn NL rijbewijs. Het was allemaal goed gekomen! Ik moest wel helaas 14 dagen wachten. Maar nu kan ik hier rijden en ga vanmiddag een test ritje maken :). Rijden aan de linkerkant....

Drie weken geleden ben ik naar de dierentuin geweest waar ze super veel koala's hebben. Ik zou geen echte tourist zijn als ik niet met een koala op de foto ben geweest en geknuffeld!!! En niet vergeten de kangeroo's, vogelbekdier en blackdevil. Het was echt een leuke dag!

Op zaterdagochtend ga ik samen met Laura altijd naar de markt in West End vlakbij mijn stage. Daar doen we altijd onze ochtend routine, boodschappen doen en ontbijten! Op de markt zijn verschillende dingen te kopen en meestal super vers!! Hier haal ik mango, watermeloen, druiven, aardbeien en nog meer yummie food. Ik heb een slechte gewoonte ontwikkeld hier of misschien had ik die al?? Ik ben standaard altijd een half uur te laat of later!? Laura krijgt standaard een smsje van mij... Im late sorry, be there asap!

In het weekend probeer ik zoveel mogelijk te relaxen en soms ga ik op stap. In Brisbane heb je weinig bars, meer clubs. Het gekke is dat de clubs in een hotel bevinden, ach ja weer een verschil met Nederland.

Wat ik hier heb opgemerkt is dat iedereen zo actief en gezond leeft. Iedereen hier is fit en je ziet veel mensen hier hardlopen of fietsen op een racefiets. Om mezelf aan te passen en gebruik te maken van mijn hardloop schoenen ben ik zelf ook maar gaan hardlopen. Ik ga dan twee keer per week een lange afstand lopen (7 km). Door Brisbane loopt een rivier, waardoor ik veel bruggen (3) moet oversteken. Ik loop dan naar Kangeroo Point (zie foto). Daar kan je heel de stad van de andere kant zien. Ik moet daarvoor eerst flink een aantal trappen omhoog. Het is een goede work-out. Op zaterdagochtend is er in het park een parc run. Het is een recreatieve wedstrijd 5 km. Als je je registreerd kan ik gratis mee doen. Ze registeren je tijd, zodat je je elke zaterdagochtend 7.00 kan verbeteren. Hier ga ik volgende week zaterdag aan mee doen!

In het park 'South Bank' is er ook gratis fitniss lessen zoals yoga, pilates etc. Afgelopen maandag heb ik mee gedaan aan een les yoga. Het was erg mooi, omdat het in het park was in de buitenlucht. De lucht was strakblauw en er vliegen mooie vogels. Ik had niet verwacht dat yoga 'vermoeiend' zou zijn en dat ik mezelf moest inspannen. Dit had ik totaal verkeerd. Het was juist erg uitdagend en soms vermoeiend, want ik moest allemaal leninge posities doen. Volgende keer ga ik pilates doen!

Tot slot ben ik nog steeds opzoek naar een baantje voor het weekend. Ik ben namelijk eind juni klaar met stage. Ik heb dan nog een maand over om te reizen. Hiervoor wil ik geld sparen door te werken. Mijn plannen voor juli zijn ongeveer Sydney, oostkust en ik wil ergens skydiven!!

Dat was em weer!! Bedankt voor de lieve berichtjes van de vorige keer!!!

Liefs,
Nina

  • 20 Maart 2014 - 04:34

    Jessie De Leijer:

    Leuk verhaal Nina! en leuke foto's, ziet er echt mooi uit!!

  • 20 Maart 2014 - 07:29

    Anita:

    Zo te lezen maak je prima gebruik van je tijd om Australie te leren kennen. Je ziet er gezond uit Nina. Ik ben benieuwd of je last hebt van de warmte. Zijn er ook dronken Australiers? Heel leuk om je foto's te zien. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

  • 20 Maart 2014 - 08:46

    Arkie Martherus:

    Ontzettend leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Alsof we erbij zijn! Veel plezier en groetjes.

  • 20 Maart 2014 - 09:39

    Esther:

    Hey Nien!

    Wat ontzettend gaaf allemaal! Hardlopen in zo'n mooie omgeving is natuurlijk helemaal geen straf. Je hebt een hele grote smile op je gezicht op al de foto's! Volgens mij heb je het hartstikke naar je zin. Ik ben zeker jaloers!

    Liefs,

    Esther

  • 20 Maart 2014 - 10:39

    Marloes:

    Niennniee,

    Kun je niet een koala mee naar huis nemen? Veel beter dan de pandamuts!
    Geniet ervan schat!

    xx

  • 20 Maart 2014 - 20:30

    Theo:

    Gefeliciteerd met je rijbewijs. Wist niet dat men daar zo gezond leefden.

  • 20 Maart 2014 - 23:27

    Elsbeth:

    Lieve Nien,
    Je geniet met volle teugen, dat is goed te zien op de foto's. En links rijden, dat is een uitdaging. Heb je al eens een aboriginal gezien? En didgeridoos?
    Liefs, mama.

  • 21 Maart 2014 - 11:54

    Bo:

    Lieve Nina,

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! ook nog gefeliciteerd met je rijbewijs.
    De groetjes van ons allemaal thuis!
    liefs xx

  • 25 Maart 2014 - 09:21

    Myrthe:

    Niieenn!


    Lekker bezig chick! Je ziet er goed in shape uit.
    Binnenkort maar weer eens een keertje skypen :).
    Geniet ervan!


    xx


    PS. Neem zo'n leuke koala mee naar huis, vet cute!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 22 April 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 9709

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 13 Augustus 2014

Australie

Landen bezocht: